Vitamin C Shaklee menjadi pilihan seisi keluarga

 Hi uols, Assalamualaikum. 

Harini topik best tau, topik Vitamin c! Banyak kan jenama vitamin c kat luar sana, tapi kenapa Farah pilih vitamin c dari Shaklee? dan tahukah anda badan kita tidak dapat menghasilkan vitamin c? jadi kita perlu ambil vitamin c dari makanan atau supplment. selain itu, vitamin c jugak tidak disimpan didalam badan. 

Ha, jom tengok point Farah nak share harini, bagaimana dari 2013 vitamin Shaklee menjadi pilihan Farah dan keluarga. 

Siapa belum cuba Vitamin C Shaklee? kalau tak cuba lagi korang kena cuba tau. meh tengok apa keistimewaan vitamin C Shaklee daripada brand lain yang menyebabkan Farah memilih vitamin C Shaklee dari brand lain dari pasaran. 




KENAPA VITAMIN C SHAKLEE MENJADI PILIHAN FARAH

1) Teknologi pelepasan berperingkat (Sustained release) 

Haaa kenapa teknologi ni salah satu kriteria penting bagi pemilihan vitamin c? Ini adalah kerana, sistem pelepasan berperingkat ini memastikan badan kita dapat menyerap vitamin c yang maksimum dari supplement yang kita consume. 

Ini kerana, badan manusia dapat menyrap 100-120mg vitamin c sahaja setiap jam. jadi, apabila ada nya teknologi pelepasan berperingkat ini, badan kita akan dibekalkan vitamin c pada setiap jam. sebagai contoh, Vitamin c Shaklee mengandungi 500mg vitamin c, jadi vitamin c dibekalkan selama 5 jam! 1jam = 100mg ibarat makan 1biji setengah oren setiap sejam. amazing kan? 

Ada jugak brand vitamin c yang 1000mg, berlumba-lumba nak letakkan mg tertinggi dalam vitamin c tapi sayangnya tiada teknologi pelepasan berperingkat. jadi Vitamin c yang berlebihan tu pergi ke mana? 

Vitamin C yang lebih tu akan dibuang melalui air kencing sebab Vitamin C ni water soluble. jadi membazir tak kalau takde teknologi sustained release tu? bazir kan!


2) DIPERKAYA DENGAN 120mg BIOFLAVANOID

Apa Bioflavanoid ni ye? Bioflavanoid ni berfungsi membantu penyerapan vitamin C dalam badan dan meningkatkan keupayaan vitamin c.

okey kat mana kita nak jumpa bioflavanoids ni? dalam citrus fruits macam orange, bahagian putih pada kulit dan isi tu. ha itu bioflavanoid. tak sedap kan bahagian putih tu? ni Shaklee extract masuk dalam vitamin c dia, senang dah uols tak payah makan yang putih tu kan? 




3) LEMBUT PADA PERUT

Vitamin C Shaklee lebih lembut pada perut dan kurang berasid menjadikannya sesuai untuk orang gastrik, orang tua dan kanak-kanak. 


4) SUMBER SEMULAJADI

yang bestnya kan, Vitamian C Shaklee ni tiada perasa, pewarna tiruan dan pengawet tambahan, menjadikannya lebih natural, semulajadi dan selamat untuk semua!

uols tahu kan kebanyakan vitamin c letak Aspartame sebagai artificial sweetener. sama sweetener yang terdapat dala air bikarbonat, chewing gum, gula-gula. 

bayangkan u nak ambil vitamin c tapi terambil sekali artificial sweetener which is bad for your health, sebab aspartame is a potential toxicity problem, dan boleh mengakibatkan kerosakan hati dan kerosakan padan testicular lelaki! seram!!!!!!!!!

5) HARGA YANG BERPATUTAN

Ya, harga Vitamin Shaklee sangat lah berpatutan . Vitamin C Shaklee harga ahli adalah rm92, ada 180 tablet dalam botol menjadikan nya rm0.51 sen sahaja sebiji. murah kan? sebab itulah 100000 botol terjual dalam masa 2 jam sahaja!


Jadi, dengan 5 point di atas ini boleh buat anda memilih vitamin c Shaklee sebagai supplement harian anda. Farah sudah, anda bila lagi? wuhuuu. 


jom pm Farah untuk sebarang pembelian vitamin Shaklee ya!

meh baca pos kawan-kawan Farah yang lain : Vitamin C Shaklee



No comments