Set Mengandung Shaklee

Hi you all, Assalamualaikum. Harap semua sihat di samping keluarga tercinta. Cuti sekolah ni uols pergi mana je? Farah duduk rumah je heheheh sebab bekerja kan. lepas tu busy uruskan pertukaran sekolah anak ke Johor. 

Anyway, harini Farah nak share mengenai set mengandung Shaklee. Set mengandung Shaklee ni Farah consume tahun 2013, sampai sekarang. Eh kenapa sekarang? tak mengandung pun masih consume? 

Ya, Shaklee ni bestnya supplement dia sesuai untuk semua occasion. Set mengandung boleh juga digunakan semasa berpantang dan menyusu. best ke best sangat? Sampai harini Farah shake ESP kat office tau hehehehe. 

Okey set mengandung Shaklee untuk para wanita mengandung sekalian alam, bagi memenuhi nutrisi lompong dan menampung keperluan nutrisi harian untuk mommy dan baby. Bagi Farah set ni memang sangat lengkap dah untuk wanita mengandung. 

1) Vita-lize. 

Vita-lize ni adalah multivitamin. ada 25 jenis multivitamin yang boleh didapati dalam Vita-lize, yang sangat sesuai untuk wanita mengandungsetiap hidangan Vita-lize mengandungi 25 jenis vitamin dan minerals yang diperlukan oleh badan. Dua tablet Vita-Lize mengandungi 600mcg Asid Folik dan Vitamin B. 

Vita-lize juga dilengkapkan dengan sistem salutan mikro berpaten yang direka untuk memastikan penyerapan Asid Folik pada tahap paling optimum. Haaa, wanita mengandung sangat perlukan asid folik ya untuk perkembangan janin dalam kandungan. ada baca kan kalau kekurangan asid folic boleh mengakibatkan risiko apa kepada bayi? 

Multivitamin dan zat besi : Mengisi jurang nutrisi para ibu di samping memastikan bayi mendapat nutrisi penting untuk menyokong pertumbuhan dan perkembangannya serta Menyokong penghasilan sel darah merah dan mencegah anemia dalam kalangan wanita mengandung

2) ESP



ESP ni adalah sumber protein. kenapa protein penting untuk wanita mengandung. 

• Membantu perkembangan tisu dan organ bayi, terutamanya semasa trimester kedua dan ketiga

• Memberikan tenaga yang berpanjangan supaya kekal aktif sepanjang hari. 

3) B-complex

Bcomplex membekalkan Vitamin B yang diperlukan oleh wanita mengandung. 

• Menyokong perkembangan tiub saraf bayi

• Asid folik membantu mengurangkan risiko kecacatan tiub saraf bayi

4) Ostenutrix

Ostenutrix adalah sumber Kalsium dan magnesium. 

• Membantu mengembalikan kepadatan tulang ibu dan mengurangkan risiko osteoporosis apabila tua kelak

• Menyokong pembentukan tulang dan gigi yang berterusan pada bayi

5) Omega guard

DHA adalah asid lemak yang dijumpai di dalam badan kita terutama di otak dan sangat penting dalam perkembangan otak, serta perkembangan janin.

DHA juga asid lemak utama yang ditemui dalam retina mata, serta organ-organ badan yang lain. Sebab itu jika kita consume minyak ikan semasa mengandung, dapat galakkan pertumbuhan mata anak yang cantik. 

Oleh kerana bayi tidak mampu menghasilkan DHA itu sendiri, mereka mendapat DHA daripada susu ibu mereka.

Sebelum bayi dilahirkan, DHA didapati dari ibu melalui plasenta. Dengan itu, secara normal ibu akan mengalami kekurangan DHA di dalam badan.

Justeru itu,  pakar-pakar mencadangkan supplemen Omega 3 kepada ibu-ibu mengandung dan juga ibu-ibu yang menyusukan. Ini adalah untuk menambahkan DHA di dalam proses perkembangan fetus dan mengekalkan DHA untuk ibu-ibu.

6) Sustained release Vitamin C

Vitamin C bertugas sebagai anti-oksidan, ia membantu meningkatkan sistem imunisasi badan ibu dan bayi. Ianya juga dikatakan dapat mempercepatkan proses penyembuhan luka selepas bersalin.


Okey guys, see you next entry! siapa nak supplement Shaklee boleh pm Farah tau SUPPLEMENT MENGANDUNG

No comments